Am fost beneficiarul unor strângeri de fonduri dar am și creat unele, și vreau să împărtășesc cele mai importante lucruri pe care le-am descoperit, în speranța că vor ajuta pe cineva, la un moment dat.
Tocmai am aflat că, de la 1 noiembrie 2022, pe Facebook nu se mai pot face strângeri de fonduri personale, ci doar către un ONG.
Asta va îngreuna acest proces pe Facebook. Din fericire, sunt și alte platforme unde se pot strânge bani în scop caritabil.
Un alt lucru bun este că oamenii pot apela la ONG-uri pentru a strânge fonduri prin intermediul lor, dar ăsta este un subiect pentru alt articol.
Lucrurile pe care le-am descoperit și pe care o să le povestesc mai jos se aplică la orice strângere de fonduri, indiferent pe ce platformă se face.
1. Sunt enorm de multe strângeri de fonduri în lume – sociale, caritabile, investiționale, și multe altele – și toate sunt importante, cel puțin pentru cei care le fac. Din fericire, mulți oameni vor să ajute sau să schimbe ceva, iar alții sunt dispuși să doneze.
Vestea proastă: există competiție și trebuie ca strângerea ta de fonduri să se diferențieze de altele, pentru a primi banii necesari.
2. Oamenii donează pentru a se simți mai bine cu ei înșiși. Faptul că, donând, ajută și cauza respectivă, este una dintre multele consecințe benefice. Ajută-ți donatorii să se simtă bine. Mulțumește-le, ține-i la curent cu evoluția stării de sănătate, a proiectului sau a investiției pentru care au donat, răspunde-le la întrebări, spune-le ce simți sau cum te simți, mulțumită donației lor.
3. Implică-te în alte cauze, donează și tu pentru alții, fă voluntariat, crește-ți șansele ca oamenii să te știe, să poată afla despre tine și să vadă valoarea adăugată pe care ai adus-o lumii, țării, comunității din care faci parte, colegilor, prietenilor, oricui.
Dă-le un motiv serios să aleagă să doneze pentru cauza ta.
4. Este important să nu fii agresiv în promovarea strângerii de fonduri dar nu rămâne nici în extrema anonimității; oamenii trebuie să afle despre tine și strângerea ta de fonduri.
5. Stabilește corect și clar suma de care ai nevoie și termenul limită. Nu te sfii să ceri dar fii mereu pregătit să justifici necesitate banilor. Donatorii se atrag foarte greu și se pierd extrem de ușor, mai ales dacă simt vreo urmă de îndoială în ceea ce privește stabilirea sumei sau destinația ei.
6. Convinge oamenii să doneze, indiferent de sumă, mai mult decât doar să te ajute cu distribuirea și răspândirea mesajului. Exemplul personal este un foarte puternic factor de convingere.
Lucrează în echipă!
7. Când faci o strângere de fonduri, toată lumea din jurul tău, din toate cercurile de cunoscuți – familie, prieteni, colegi, vecini, parteneri, etc. – trebuie să pună umărul, pentru reușita demersului tău.
8. Nimeni, niciodată, nu va putea spune mai bine decât tine poveste ta, așa că nu pune oamenii să muncească prea mult, mai ales când le ceri ajutorul. Nu te aștepta ca oamenii să construiască un caz solid pentru a te ajuta. Fă-le viața mai ușoară și dă-le toate detaliile, dacă vrei să te ajute. Cu cât mai simplu le este să ajute, cu atât mai dispuși vor fi să o facă.
9. Folosește-te de vizualuri – poze, filme, desene, absolut orice poate să susțină vizual povestea din strângerea de fonduri.
10. Alocă timp pentru a face strângerea de fonduri, implică-te, muncește, scrie, descrie, detaliază, respectă potențialii donatori sau susținători ai cauzei tale și timpul lor.
11. Nu da share-uri goale. Dacă ție nu-ți pasă suficient de mult cât să scrii două cuvinte, nici altora nu le va păsa cât să doneze.
12. Fii consecvent și fă-ți un plan de atingere a obiectivului. 1.000.000 de lei se poate strânge din 10 donații x 100.000 lei sau din 1.000.000 de donații de câte 1 leu. Cum crezi că poți strânge mai repede suma?
Alege-ți strategia și ține-te de ea.
Nimeni nu poate dona tuturor cauzelor de pe Internet. Bugetul fiecăruia este limitat. Și atunci, cum diferențiezi două sau mai multe strângeri de fonduri?
Sunt două lucruri extrem de importante: câștigarea încrederii potențialilor donatori și povestea din spate. Sunt mulți oameni buni, care ajută necondiționat, dar sunt și dintre cei care încearcă să profite.
Oamenii trebuie să înțeleagă povestea, să o creadă, să o poată verifica, să se identifice cu ea, înainte să doneze. Nu porni de la ideea că, dacă părinții și soțul/soția ta au încredere în tine, și restul oamenilor de pe Internet vor avea 🙂
Sunt mulți oameni care ar dona pentru un copil bolnav de cancer dar nu-i sensibilizează strângerile de fonduri pentru adăposturi de animale. Sau invers. Și este perfect normal să fie așa. Nu trebuie înjurați cei care nu rezonează cu cauza ta, ci identificați cei care ar putea să o facă.
Lista de mai sus și informațiile din articol sunt concluziile și experiența mea cu strângerile de fonduri.
Le voi mai actualiza pe parcurs și m-aș bucura să le completați cu concluziile și experiența voastră, astfel încât, împreună, să putem ajuta cât mai mulți oameni ❤️
Image by rawpixel.com on Freepik
1 comentariu